06/12/2022

Partner Babbel Ep05 met BeOne

"BeOne is een schitterend avontuur" roept Pierre Garcia, CEO van BeOne, uit. Dit is een enthousiast begin van een interview, precies zoals we het graag zien!  

Pierre is gepassioneerd door zijn werk en zijn bedrijf. BeOne werd opgericht in 2009 en begon met eenvoudige telecompakketten. Vier jaar later ontmoetten we Sewan! We vertellen je meer...

BeOne en Sewan, een mooie ontmoeting

Sinds de oprichting dertien jaar geleden is BeOne gegroeid! Dit B2B-bedrijf heeft zich gediversifieerd en heeft nu 25 mensen in dienst in de regio Charleroi. Het heeft nu 2.500 klanten, 6.500 aangesloten apparaten en meer dan 12.000 SIM-kaarten . Een fijne KMO!

Het partnerschap met Sewan begon met de slurf toen BeOne een eigen telefooncentrale wilde ontwikkelen. En toen ging de tijd zijn gang, want steeds meer klanten wilden VoIP-oplossingen. Zoals Pierre Garcia uitlegt, hebben de uitdager en de beschikbaarheid van Sewan deze inzet mogelijk gemaakt.

Autonomie is ook heel belangrijk voor BeOne. Dit wordt mogelijk gemaakt door de automatisering van processen en de Sophia-interface, waarmee de partner diensten van Sewan kan bestellen, parametriseren en factureren.

Klanten ontdekken en
de uitdaging van samenwerking

Wat is het voordeel van BeOne? Misschien de manier waarop we onze klanten benaderen. Het belangrijkste voor Pierre is inderdaad dat hij de tijd neemt om zijn klant te leren kennen door zijn behoeften en problemen in kaart te brengen, als een adviesbureau, als een team.

De bereidheid om te helpen is een echte differentiator bij BeOne, dat een expert is geworden in het opzetten van zeer complexe watervalschema's. Op telefoniegebied is het bedrijf van de klant te allen tijde bereikbaar en wordt het onthaal op een professionele, aangename en gestructureerde manier beheerd.

En zoals u waarschijnlijk weet, is ondersteuning ook een sleutelelement bij Sewan, zowel op technisch als op commercieel vlak: "De Sewan-teams hebben ons echt in staat gesteld om te groeien in kracht, in maturiteit op technisch vlak. Jullie zijn er geweest om ons te steunen, om ons te helpen, om oplossingen te vinden", zegt Pierre.

 "In voor- en tegenspoed", lachen Thomas en Pierre. En "het ergste, zo min mogelijk", daar zijn we het over eens!

Zoals u ziet, is het partnerschap tussen BeOne en Sewan gebaseerd op een vertrouwensrelatie op basis van reactiviteit en een gemeenschappelijk DNA: "Wij willen oplossingen vinden en Sewan ook. Dus de samenwerking, met deze mentaliteit van ons beiden, stelt ons in staat om voor onze eindklanten een resultaat te bereiken dat echt top is", bevestigt Pierre.

 

Binnenkort de gedeelde vezel
en de firewall!

De tijd is rijp voor BeOne om nog verder te diversifiëren, met name met glasvezel! Sewan levert de nodige instrumenten om deze nieuwe oplossing te ontwikkelen: kostenstudie en offerte voor aansluitingen bijvoorbeeld.

BeOne denkt ook aan de Firewall en waarom niet aan CRM ERP, print, of een betaaloplossing... Vandaag wil BeOne zich positioneren als een one-stop shop speler door kmo-managers toe te laten verschillende producten die aansluiten op een netwerk te groeperen bij één enkele speler.

Kortom, BeOne wil zijn producten- en dienstencatalogus verder ontwikkelen en eenvoudige, doeltreffende en financieel interessante oplossingen aanbieden: "Ik denk dat we ons echt in een markt bevinden die een volledige transformatie ondergaat en dat er voor ons heel wat mogelijkheden ontstaan die we zullen benutten. Ik wil echt verder groeien en het productaanbod van het bedrijf diversifiëren", besluit Pierre.

Een mooie toekomst in het verschiet! En dat is alles wat Sewan hen toewenst.

Het video-interview is hier te zien: