Self Made Sewan

Sewan ontstond in 2007 uit de sterke wens van de oprichters - Alexis de Goriainoff, David Brette en Christophe Cresp - om de bedrijfstelecommunicatie te vereenvoudigen. Van het belang dat gehecht werd aan de ondersteuning van zijn distributeurpartners en key account-klanten tot de wens om medewerkers te verenigen achter een gemeenschappelijk project en de noodzaak om volledige onafhankelijkheid te behouden in zijn keuzes, is de start-up uitgegroeid tot een scale-up met een solide groei.

Om haar groei te ondersteunen, heeft de groep nu een team van 750 medewerkers. Samen ondersteunen deze Sewaners met hun aanvullende expertise meer dan 1.250 distributeurspartners en 145.000 bedrijfsklanten. De symbolische mijlpaal van één miljoen gebruikers die profiteren van Sewan-oplossingen is gepasseerd!

Met een omzet van €180 miljoen tegen 2022 en een belangrijke internationale expansie door de overname van Vozelia in Spanje, 3StarsNet in België en 42one in Duitsland, is Sewan nu een van de leiders op de BtoB-telecommunicatiemarkt in Europa.

Terugkijkend op meer dan tien jaar geschiedenis:

Sewan is het verhaal van een groep ondernemers die het idee hadden om telecom te vereenvoudigen. Hun missie was om een nieuwe generatie, gebruikersgerichte operator te creëren.

Het project kreeg vorm in 2007. Het jonge bedrijf bood spraak-, mobiele en internettoegangsdiensten aan. Het was een doorslaand succes, vooral dankzij een differentiërend operatormodel waarbij telefonie, messaging, data en samenwerkingsdiensten werden aangeboden aan een netwerk van white-label distributiepartners. Hen voorzien van 100% geautomatiseerde diensten is een voorrecht geworden. Sophia, onze geautomatiseerde service management interface, is ontwikkeld met dit in gedachten.

In de loop der jaren diversifieerden de diensten en groeiden de teams. Om expertise te verwerven in specifieke technologieën en oplossingen koos Sewan voor externe overnames. In Frankrijk, Napsis en Ikoula, maar vooral internationaal, Vozelia, 3StarsNet, 42one en Pocos, bevestigt de externe groei de soliditeit van de operator.

Sinds de oprichting heeft Sewan haar zinnen gezet op het voortzetten van de internationale expansie waarmee het in Spanje begon en is het van plan haar succesvolle bedrijfsmodel naar vele andere landen te exporteren.

Vandaag is Sewan een van de marktleiders en morgen wil Sewan de benchmark worden.

Kent u deze dienst al?
Voor meer details:
Technische fiche

Groei

Sewan is :

- 180 miljoen omzet in 2022.

- Puur organische groei, zonder financiële steun behalve een fondsenwerving van €75 miljoen in 2019.

- 10% van de investeringen gaat naar R&D.

- Centaure" status sinds 2019 (+€100M aan jaarlijks terugkerende inkomsten).

- Een gemeenschap van enthousiastelingen.

- Een jong, ambitieus en dynamisch bedrijf.

Deloitte beloont de snelst groeiende innovatieve bedrijven
62e van Frenchweb 2016 FW500
39e van Frenchweb 2017 FW500
Sewan staat op 28/120 van de IT distributie- en dienstenbedrijven 2018
Sewan is 26e op de FW500 Frenchweb 2018.
Sewan, bedrijf van de maand november in EDI
Genomineerd door Alliancy als een van de "100 digitale spelers om uw transformatie te ondersteunen".
Sewan is gecertificeerd Happy At Work 2020

Een 100% geautomatiseerd model: het verschil dat Sewan maakt

Sewan heeft zich in Frankrijk gevestigd met een zeer gedifferentieerd operatormodel. De operator vertrouwt op 100% automatisering van de diensten en een netwerk van white-label-distributeurs die een ongeëvenaarde nauwe relatie met bedrijven bieden.
Sewan biedt zijn partners de businesstool Sophia om alle diensten voor de beheerder en de eindgebruiker online te beheren. Ze genieten ook van een dedicated partnerzone, die rijk is aan marketing- en verkoopcontent.