26/04/2019

Adapei: voor een steeds grotere nabijheid

Probleemstelling:

Een multi-site vereniging met specifieke behoeftes en uitgesproken moeilijkheden om regelmatige, betrokken gesprekspartners te hebben, waarvoor ze geen steun krijgt van de huidige operator en hostingleverancier.

Voorziene oplossing:

Totale en naadloze migratie van alle diensten. Bonus: integratie van beveiligde wifi op sommige sites.

L’ADAPEI is een departementale vereniging van familieleden en vrienden van mensen met een geestelijke handicap. Ze is actief in elk Frans departement in:

  • Ondersteuning van mensen met een handicap en hun familie: de vereniging ondersteunt en begeleidt mensen met een handicap voor onbepaalde tijd, met name in de gespecialiseerde instellingen waar ze worden opgevolgd;
  • Concrete hulp bieden aan mensen met een verstandelijke beperking;
  • Hun educatieve, sociale en professionele integratiemogelijkheden faciliteren.

 

Als gevolg daarvan heeft ADAPEI zeer uiteenlopende IT-behoeftes op deze 18 sites: hosted telefonie, beveiligd internet, breedband, videoconferencing, VPN maar ook veiligheidsbeperkingen vanwege de gevoelige gegevens die het verwerkt (HADS voor elk medisch dossier bijvoorbeeld).

ADAPEI is geen telecomspecialist en heeft ondersteuning en een nauwe relatie met zijn operator nodig. ADAPEI heeft namelijk terugkerende en specifieke verzoeken die per locatie verschillen, en als het voor hen onmogelijk is om hun operator te bereiken of voor het minste ticket op afstand van buiten Europa ondersteund wordt, wordt dat al snel een slopende klus. Het resultaat: geen contactpersoon, geen dossieropvolging, geen enkele vorm van ondersteuning, zodat de relatie verslechtert tot het breekpunt.

Dat ishet moment waaropConnect, historische partner van Sewan, op de voorgrond treedt. De service-integrator uit Bayonne voert zijn argumenten aan: "we integreren met de klant" en bieden ondersteuning op maat, het handelsmerk van het bedrijf. Maar omdat beloftes alleen bindend zijn voor degenen die erin geloven, voert AT Connect een live-demonstratie uit van Sophia, een cloud-platform dat het mogelijk maakt om in een paar klikken te bestellen, instellingen te doen en te factureren (in dit geval zijn het vooral de bestellingen en de klantenopvolging die ADAPEI interesseren, gezien de korte implementatietijd). Onze partner legt uit dat ADAPEI als KMO niet zal verdwijnen in zijn brede klantenbasis, die de operator enkel interesseert als de overeenkomst onder druk komt. AT Connect heeft zijn reputatie gebaseerd op betrouwbare en beproefde oplossingen en diensten, en op het reactievermogen, de kennis en de ondersteuning die zijn teams bieden.

Resultaat: ADAPEI is overtuigd en bestelt zelfs verschillende beveiligde Wifi-infrastructuren voor sommige van zijn sites. Ze migreren het Data-gedeelte in een halve dag (na een volledige pre-analyse van hun infrastructuren) in plug-and-play. De omschakeling van de andere diensten (voice, internet, beveiliging) verloopt naadloos in een ultrasnelle uitrol. AT Connect traint ADAPEI-medewerkers voor hun nieuwe tools.

Vandaag kan ADAPEI zijn 18 sites, lijnen en verbindingen sereen beheren. Bovendien weten ze dat op het geringste verzoek een expert van AT Connect aanwezig zal zijn om hen te begeleiden.

 

 

Neem contact op met een Sewan-expert

Bent u geïnteresseerd in deze producten? Wilt u meer informatie?
Neem contact met ons op, een Sewan-expert zal u zo snel mogelijk antwoorden. 

Neem contact op met een Sewan-expert

Bedankt voor uw bericht!

We zullen de nodige informatie verzamelen om u te antwoorden
en zeer snel contact met u opnemen.