19/01/2022

White Label Partner worden : 5 voordelen om ervoor te gaan!

De voordelen voor onze White Label partners zijn legio. Een belangrijke opmerking vooraf is dat wij bij Sewan de term "reseller" zelden gebruiken en de voorkeur geven aan de term "partner ". Waarom? Wel, net omdat tussen een leverancier (zoals Sewan) en een Cloud en Telecom reseller, alle voordelen van het White Label het mogelijk maken een lange termijn relatie op te bouwen. En vermits het gaat om een verbintenis op lange termijn, hebben we het liever over Partners, een partnerrelatie die ons in staat stelt om samen te evolueren. Van bedrijfsontwikkeling naar  ondernemersontwikkeling, is slechts één stap: het White Label. Hier zijn de 5 (belangrijkste) voordelen om te gaan voor onze White Label oplossing voor uw Cloud en Telecom bedrijf. 5, 4, 3, 2, 1... Daar gaan we!

 

In het kort:

In dit artikel vindt u :

  • - Een White Label definitie voor Cloud en Telecom activiteiten
  • - Top 5 redenen om te kiezen voor White Label om uw bedrijf te ontwikkelen

 

Aan de slag

De 5 voordelen opnoemen om voor het White Label te kiezen, is eenvoudig. Laat ons, om te beginnen, de basis goed doen: een goede definitie. Dus, wat betekent het White Label? En wat betekent White Label voor Cloud en Telecom diensten?

White labeling is een commercieel proces waarbij een bedrijf het product of de dienst van een ander bedrijf distribueert/doorverkoopt. Het distributiebedrijf fungeert als tussenpersoon tussen de producent/leverancier en zijn eindklant, waarbij het de marketing en communicatie van het product/de dienst volledig op maat maakt. De oorspronkelijke producent/leverancier is volledig transparant voor de eindafnemer , die dit derde bedrijf niet kent.

Dit white label-principe is bijzonder gunstig voor de ontwikkeling van Cloud- en Telecom-activiteiten. De wederverkopers (of Partners) bieden hun lokale klanten diverse oplossingen aan (internetverbindingen, professionele telefonie, hosting, enz.) die zij niet noodzakelijkerwijs hadden kunnen aanbieden indien zij deze zelf hadden ontwikkeld. In dit geval zijn de partners van Sewan hoofdzakelijk éénmanszaken en KMO's. Door voor White Label te kiezen, versterkt u uw bedrijf vermits u bij ons belangrijke en gemakkelijke steun vindt voor de ontwikkeling van uw activiteit. Hoe kun je dit doen? Hier zijn 5 voordelen!

 

1. Eerste voordeel: commercieel en technisch versterken

Door een leverancier te benaderen die white label in een commerciële ontwikkeling aanbiedt, kunt u uw commerciële en technische slagkracht aanzienlijk vergroten. Aan de commerciële kant blijft u de volledige controle houden over uw strategie. Wilt u deze oplossing of deze technologie wel aanbieden, maar een andere niet? De keuze is aan u!

U bepaalt ook uw margeniveaus en verkoopprijzen. Natuurlijk kunt u zich bij de uitvoering van deze parameters laten leiden. Afhankelijk van de leverancier die u kiest, kunt u verplichtingen hebben met betrekking tot het verkoopvolume of de omzet die u moet behalen bij de wederverkoop van hun producten en oplossingen (spoiler: bij Sewan is dit niet het geval).

 

Uw optimalisatie, mogelijk gemaakt door het White Label, is ook van toepassing op de technische kant. Support team, deployment of productie, je staat er niet meer alleen voor om dit allemaal te managen. Natuurlijk wordt u begeleid om zo autonoom mogelijk te zijn, maar onze teams zijn er altijd voor u en uw klanten.

Kortom, een leverancier vinden die u zal ondersteunen in een White Label omgeving, is vergelijkbaar met indirect tientallen nieuwe mensen in uw team verwelkomen! Deze steun sterkt u en stelt u in staat u te concentreren op de ontwikkeling van uw bedrijf.

 

2. Tweede voordeel: uw aanbod van oplossingen uitbreiden

Dit andere voordeel vloeit rechtstreeks voort uit de eerste en de vermenigvuldiging van uw verkoopteam. Het White Label biedt u immers de mogelijkheid uw aanbod te diversifiëren dankzij een aanbod aan gevarieerde oplossingen. In feite wordt het aanbod van uw leverancier via het White Label uw aanbod, en het is dan aan u om hem te gebruiken zoals u dat wenst.

 

Het uitgebreidere aanbod heeft verschillende voordelen:

  • - Bied uw wachtende klanten een oplossing die u eerder niet had
  • - Onderscheid u van de concurrentie door oplossingen aan te bieden die ongebruikelijk zijn in uw markt
  • - Kondigt nieuwe diensten aan in uw aanbod
  • - Zorgt dat u beschikt over de meest actuele oplossingen die aansluiten bij nieuwe bedrijfsbehoeften

 

Kortom, het constant in beweging zijn van het diensten- en productenaanbod, biedt u de mogelijkheid om uw bestaande klanten te behouden en tegelijkertijd uw prospectiespectrum verbreden. Net zoals u de controle behoudt over uw commerciële strategie, bent u ook volledig vrij om u te concentreren op de oplossingen die u al beheerst of om verder te gaan door u te verdiepen in andere soorten diensten  en deze te integreren.

Een dergelijke mate van vrijheid en flexibiliteit is de garantie dat u in perfecte harmonie bent met uw ontwikkelingsfase als ondernemer. Of u nu een beginner bent of zeer ervaren in de Cloud en Telecom markt, u kan rekenen op een aanbod dat u zal ondersteunen en/of aanzienlijk zal versterken!

 

3. Derde voordeel: profiteren van R&D-investeringen

Kiezen voor samenwerking met een partner-leverancier die zijn White Label-activiteiten constant ontwikkelt, betekent ook dat men in de opwaartse spiraal van investeringen en R&D terechtkomt. What’s in it for you? Uw leverancier is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen, implementeren en onderhouden van al zijn diensten en oplossingen. Als hij de leiding neemt hierover, ben je opgelucht!

Kiezen voor een White Label betekent dat u de mogelijkheid heeft om bepaalde start-up issues meteen weg te nemen.. En wanneer het gaat om de Cloud en Telecom kunnen deze barrières talrijk zijn, met name op het gebied van investeringskosten, infrastructuurbeheer en de ontwikkeling van nieuwe oplossingen. In het algemeen profiteert een white label reseller ook van alle schaalvoordelen die door de leverancier worden gerealiseerd.

Profiteren van R&D-investeringen is niet alleen een financieel voordeel. Het is ook een belangrijk voordeel op het vlak van personeelsbeleid en deskundigheid. Bij White Label wordt alle know-how en expertise van de leverancier gedeeld met de Partners. Hierdoor kan de partner haar eindklanten met een gerust hart oplossingen aanbieden die aan de nieuwste technologische vereisten tegemoet komen.

 

4. Vierde voordeel: uw financieel kader garanderen

Door een White Label-partnership aan te gaan met uw leverancier profiteert u ook van hun eigen commerciële strategie. White labeling gaat hand in hand met met een bedrijfsmodel gebaseerd op herhaling.

 

Het vinden van uw juiste partner, is naast het White Label concept, één van de voordelen om in zee te gaan met een leverancier van een grotere omvang. Wanneer recurrent business tot stand is gekomen, zijn de voordelen talrijk en bijna onmiddellijk merkbaar:

  • Financiële stabiliteit: u weet dat u elke maand regelmatige inkomsten ontvangt, als deel van uw jaaromzet.
  • Financiële zichtbaarheid: deze stabiliteit en zekerheid stelt u in staat om toekomstanalyses te maken en ontwikkelingen (investeringen, aanwervingen, nieuwe gebouwen, enz.) serener te plannen.
  • Klantenbinding: vooral bij dienstverlening is het principe van de wederkeer synoniem met het verbinden van uw klanten op lange termijn.
  • Commerciële kansen: het creëren van relaties op lange termijn bidet u de mogelijkheid upsell-projecten (verbeteren van een bestaande dienst) of cross-sell (inzetten van complementaire diensten) te ontwikkelen.

 

Het hebben van een gezond en sereen financieel kader is één van de belangrijkste schakels op het pad van een aanzienlijke en stabiele groei. Het vinden van de juiste partner die u in een dergelijke context ondersteunt, is een reden te meer om voor het White Label te kiezen.

 

5. Vijfde voordeel: profiteren van een compleet ecosysteem

De voordelen van White Label reiken breder dan enkel zakelijk. Daarom refereren wij steeds naar onze Partners. Het White Label concept is een commerciële toegangspoort tot vele andere voordelen! In de eerste plaats is de one-stop-shop een groot voordeel. Het is niet enkel mogelijk om jouw bedrijf te ontwikkelen met de White Label diensten, maar je hebt zelf ook één aanspreekpunt voor alle Cloud en Telecom oplossingen. Automatisch biedt dit u een grotere eenvoud en (nogmaals) een project dat organisch op lange termijn groeit.

Een bijkomend voordeel van een compleet ecosysteem is uw  toegang tot marketing- en communicatiemiddelen die een verschil kunnen maken in de bedrijfsontwikkeling. Het White Label-principe is gebaseerd op de transparantie van de leverancier naar de eindafnemer. De partner neemt de producten/diensten in zijn eigen kleuren en imago over. Door media aan te bieden die met een paar muisklikken kunnen worden gepersonaliseerd, wordt aan verschillende behoeften voldaan:

  • Marketingacties uitvoeren, ook al beschikt u binnen uw bedrijf niet over een specifieke Marketing afdeling.
  • Communicatie vereenvoudigen door toegang tot materiaal dat al is ontworpen en geoptimaliseerd voor de doelgroep van eindklanten.
  • Producten/diensten beheren door automatisch de belangrijkste voordelen en pluspunten te belichten.

 

Toetreden tot een ecosysteem dat verder gaat dan het White Label laat u profiteren van een uitgebreide ondersteuning, met name op het gebied van advies en opleiding. Leveranciers die een netwerk van White Label-distributeurs ontwikkelen, kunnen enkele honderden (of zelfs duizenden) partners beheren. Dit maakt het mogelijk om nog meer geavanceerde acties op te zetten. Denk hierbij aan consulting (commercieel, financieel, technisch, HR, enz.): dankzij de scherpe kennis van de profielen en behoeften van de partners is de ondersteuning steeds nauwkeurig en relevant. Ook het opleidingsaspect is belangrijk. Als de Partner de White Label produkten gemakkelijk wil distribueren, dan moet hij deze perfect beheersen, zowel vanuit commercieel als vanuit technisch oogpunt.

 

Klaar om de White Label by Sewan te ontdekken?

U heeft ongetwijfeld begrepen dat het antwoord op de vraag "Is het voordelig voor een reseller om voor een White Label-operatie te kiezen? volmondig “JA” is! Binnen flexibiliteit, vermenigvuldiging van commerciële en technische daadkracht en verzekerde diversificatie van het aanbod, zijn de voordelen legio.

Bij Sewan, werken wij 100% als White Label provider, met een netwerk van 1.000 partners. Onze partners genieten elke dag van ons complete ecosysteem dat enkel White Label omringt. Wil je meer weten? Bezoek onze speciale pagina: wordtpartner.sewan.be